Відтепер вчителі англійської зможуть самостійно створювати свій план професійного розвитку і слідувати йому, орієнтуючись не тільки на відпрацювання необхідних годин для підвищення кваліфікації, але і на можливості, які відкриються перед ними. 16 січня український парламент ухвалив новий закон «Про повну середню освіту», серед численних змін є і питання підвищення кваліфікації викладачів. Відповідно до нових положень закону, кожен працівник освіти може проходити курси професійного розвитку не лише у державних, а й у приватних установах.
Раніше викладачі загальноосвітніх шкіл, отримуючи Кембриджський сертифікат, не мали змоги зарахувати години навчання до свого професійного розвитку, але обирали ці курси, щоб змінити свій стиль викладання та працювати ефективніше. Щоб дізнатися, як вплинуло отримання Кембриджської кваліфікації на їх професійну діяльність, та чи мають місце у шкільному навчанні принципи комунікативної методики, ми вирішили створити серію інтерв’ю з нашими випускниками, які є викладачами загальноосвітніх шкіл.
Наразі ми готові поділитися з вами історією випускниці курсу CELT-P Жанни Сухенко, яка працює викладачем англійської та є заступником директора з навчально-виховної роботи у 102 загальноосвітній школі міста Києва.
Жанно, чому Ви обрали саме курс CELT-P?
Щоб опанувати сучасні та практичні навички та знання для викладання англійської діткам 6-12 років, навчитися нових підходів. Потреби учнів, які вивчають іноземну мову, постійно змінюються, і викладачу необхідно постійно бути «в тренді».
Що Вам дав курс?
Я усвідомила і прийняла важливість занурення учнів в англомовне середовище, вже з першого класу учні на моїх уроках говорять лише англійською. Саме це спонукає їх потім використовувати іноземну мову за найменшої потреби.
Загалом, курс оновив та підвищив методичний рівень мого викладання англійської мови для молодших школярів.
Чи стало Вам легше готуватися до уроків?
Безумовно! Стало легше готуватися, пам'ятаючи про 3 основні правила, яких я тепер дотримуюся:
- Потрібно завжди слідувати чіткій структурі уроку, це дозволяє вибудувати поетапність подачі матеріалу.
- Нову граматику чи лексику завжди варто завершувати використанням free practice.
- Правильні та чіткі інструкції – це запорука успіху. Обов'язково перевіряйте, чи зрозуміли ваші учні завдання, щоб не витрачати час та їх мотивацію.
Жанно, завдяки чому змінилася ефективність Вашої роботи з класом?
Уроки стали ефективнішими завдяки спрощенню моєї англійської до рівня, зрозумілого моїм учням, завдяки тому, що я почала використовувати більше комунікативних, лексичних та граматичних ігор, давати змогу більше і частіше відпрацьовувати набуті навички та знання в парах чи групах.
Чи дозволяють умови в школі ефективно застосовувати набуті на курсі знання? З якими проблемами Ви стикалися?
Загалом, дозволяють, адже для проведення більшості видів робіт не потрібні якісь неймовірні речі. Звичайно, є деякі труднощі: переповнені класи, невмотивовані учні, технічне забезпечення кабінетів – адже як би вчитель гарно не розповідав, а побачити відео і почути історію мовою оригіналу вкрай важливо для учнів.
Як розвивалася Ваша кар'єра після проходження курсу?
Після курсу CELT-P я продовжую працювати у школі, але для мене значним кроком вперед став початок викладання на курсах англійської.
Чи рекомендуєте Ви проходження Кембриджських курсів своїм колегам?
100% рекомендую, цей курс змінить ваш світогляд! Ви отримаєте цікавий та необхідний досвід, у вас з’являться нові ідеї та нові можливості у професійній діяльності. Зворотній зв’язок від тренерів дозволить вам ефективно працювати над помилками. Окрім того, вагомою перевагою під час вибору курсу CELT-P для мене було те, що курс проходить десь 5 місяців без відриву від роботи та сім’ї.