Professional story: 5 змін після курсу CELTA

Викладачі середньої та старшої школи часто обирають курс CELTA, не зважаючи на те, що він спеціалізується на особливостях викладання дорослим. Що здатен змінити CELTA курс у роботі вчителя загальноосвітньої школи? Ми довідалися у випускниці курсу CELTA Алли Гречук (вчителя англійської мови у Криворізькому навчально-виховному комплексі №129, «Гімназії-ліцеї академічного спрямування» - вчителя вищої категорії, вчителя-методиста).

Алло, що вас змотивувало обрати курс CELTA?

Сучасна школа вимагає від вчителя постійного розвитку та прагнення до удосконалення. Вчити дітей так, як вчили їх десять або навіть п’ять років тому, практично неможливо. Змінюються умови життя, відбувається розвиток суспільства – змінюються вимоги до освіти та вчителя.

Комунікативна методика, на основі якої базується курс, побудована на принципі природовідповідності – створення таких умов на занятті, які сприятимуть розкриттю потенціальних здібностей та внутрішніх можливостей учнів. Саме це є дуже важливим у сучасній освіті в цілому та викладанні англійської мови зокрема.

Як змінився Ваш стиль викладання після курсу CELTA?

На уроці за курсом CELTA учень ніби сам вчиться та набуває знання, а вчитель перетворюється на фасилітатора, який вміло спостерігає, підтримує та спрямовує. На мій погляд, бути фасилітатором – високий рівень професіоналізму сучасного вчителя.

Комунікативна методика – це те, що потрібно сучасним підліткам. Вони бажають працювати самостійно, швидко та досягаючи успіху. Іноді здається, що їм і не потрібен вчитель на уроці. Їм потрібні чіткі інструкції, цікавий контент, ситуація успіху та вчасна консультація, якщо виникають запитання. Я це відчувала і до проходження курсу, а тепер мені вже вдається перебудувати свої уроки відповідним чином та зробити їх більш ефективними та результативними.

Чи стало Вам легше готуватися до уроків?

Я не можу сказати, що стало легше. Для мене підготовка до уроків завжди була достатньо творчим та цікавим процесом. Зараз стало ще цікавіше. Після проходження курсу ти вже не повернешся назад, ти будеш готувати конспект уроку за правилами CELTA, ти ретельно будеш вибирати вправи з підручника, відсортовувати їх, створювати свої завдання або адаптувати з інших ресурсів. На перший погляд, цей процес потребує більше часу, але насправді, коли ти володієш основними принципами методики, все виходить скоріше.

Які проблеми, з якими ви стикалися у своїй роботі раніше, вам вдалося вирішити?

  • CELTA навчила керувати часом на уроці, розподіляти його правильно та приділяти головним речам достатньо часу;
  • мені вдається змінити фокус уроку та зробити його «student-centered»;
  • учні стали працювати більш самостійно, аналізувати, робити висновки;
  • учні запам’ятовують більше матеріалу на уроці;
  • підвищилася мотивація слабких учнів.

Чи дозволяють умови в школі ефективно застосовувати набуті на курсі знання?

В школі, на відміну від мовних курсів, існують певні рамки, за які ти не можеш іноді вийти. Шкільний вчитель займається не тільки своїми уроками. Позакласна робота, підготовка учнів до олімпіад, конкурсів, екзаменів іноді займають багато часу та позбавляють можливості приділити достатньо часу підготовці саме до уроків. Також, різний рівень знань учнів в одному класі, відсутність мотивації до навчання можуть знижувати ефективність уроків. Але зі знаннями, набутими на курсі CELTA, значно легше та цікавіше працювати навіть у таких умовах.