Робота в парах, як один із принципів комунікативної методики, є незамінною для ефективного навчання в групах, адже дозволяє студентам набагато більше говорити англійською протягом уроку.
Якщо уявити 60-хвилинне заняття з групою із 10 студентів, то індивідуальна робота з кожним студентом складатиме усього 6 хвилин, у той час як парна дозволить учням говорити англійською у 5 разів більше! Математичні розрахунки зазвичай найпереконливіший аргумент, але тут ми одразу зустрічаємося із сумнівами студентів про ефективність такого спілкування. Пропонуємо вам розібратися у найпоширеніших упередженнях.
"Я чутиму чужі помилки і з часом сам почну їх робити".
Якщо партнер робитиме помилку у вже знайомому вам матеріалі, ваш мозок автоматично буде її виправляти. Якщо ж помилка буде у чомусь новому, вам необхідно буде спеціально сфокусуватися: "О, цікава фраза, мені треба її вивчити", або ж просто ще багато разів її почути і самому повторити, щоб запам’ятати.
"Вчитель не чує, що ми говоримо, а значить не чує наші помилки"
Одне з завдань викладача англійської мови полягає у тому, щоб навчити вас говорити не тільки правильно, але і вільно. І тут у пригоді стає парна робота, де учні вчаться вести бесіду та знаходити влучні слова, щоб порозумітися. Задача ж викладача - максимально не перебивати і виправляти лише принципово недопустимі помилки. Тому не хвилюйтеся, вчитель вас точно чує.
"Ми будемо робити купу помилок"
Робити помилки у процесі вивчення нової мови цілком природньо. Завдання викладача - навчити учнів граматиці, нових слів та організувати активне відпрацювання, зокрема і працюючи в парах. Саме це поступово зведе кількість помилок до мінімуму.
"Мій партнер погано говорить, я не завжди розумію його"
Так буває не лише на уроці, але і в реальному житті. Парна робота дозволяє студентам навчитися перепитувати, уточнювати та пояснювати свою думку у комфортних умовах заняття.
Отож, робота в парах має більше переваг, ніж здається на перший погляд. Так, це може вимагати вийти із зони комфорту, але надасть можливості максимально наблизитися до спілкування у природних умовах та значно вдосконалити розмовні навички.