Professional story: CELTA як індикатор професійності

Сьогодні всі вчителі зіткнулися зі значним викликом – вимушеним переходом в онлайн, і ми вдячні кожному, хто мобілізувався та зробив навчання доступним для маленьких та дорослих. А зараз ми хочемо поділитися з вами історією успіху одного з наших випускників курсу CELTA, Владислава Качура. Владислав викладає англійську та німецьку у вінницькій гімназії №6 та приватній гімназії «Дельфін». Ще до масового переходу в онлайн він розробив електронний посібник з країнознавства «Welcome to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland», а також електронні посібники для 5 класу «English with Pleasure» та «Deutsch mit Spa?». Ми дізналися у Владислава: чому він свого часу обрав саме CELTA курс, та як змінилася його робота з класом після отримання Кембриджської кваліфікації.

1. Владиславе, що Вас змотивувало пройти курс CELTA?

На мою думку, CELTA - це своєрідний індикатор професійності викладача англійської мови, що демонструє його відповідність найвищим міжнародним стандартам та вимогам. Незважаючи на свої досить високі професійні досягнення, для мене залишалися відкритими два питання: чи справді я відповідаю цим міжнародним стандартам, і куди рухатися далі. Це змотивувало мене до пошуку якісного освітнього апгрейду, результатом якого стало проходження курсу CELTA. З впевненістю можу стверджувати, що результат перевершив очікування і відповіді на власні питання я знайшов.

2. Що дав Вам курс?

CELTA дала мені змогу здійснити глибокий аналіз власної методики викладання, виявити слабкі сторони у ній, і що найголовніше – зробити роботу над помилками. Звісно, це сприяло певним змінам у моєму стилі та підході до викладання англійської мови. Наприклад, уроки набули більшої комунікативної спрямованості, а також урізноманітнився арсенал методів та прийомів викладання.   

3. Чи допоможуть нові знання менше часу витрачати на підготовку до уроків?

Система планування уроків за принципами CELTA - це те, що дає змогу вчителю розкласти усе «по поличках», і за умови систематичного використання значно полегшує процес підготовки до уроків. Добре підготовлений урок є одним з найважливіших компонентів успішного викладання: коли учні переживають ситуацію успіху, вони більш вмотивовані до вивчення іноземних мов.

4. Чи підвищилась ефективність Вашої роботи з класом? Можливо, Вам вдалося вирішити певні проблеми, з якими Ви стикалися у своїй роботі раніше?

Успішне проходження курсу CELTA стало поштовхом для трансформації моєї викладацької діяльності, що, безумовно, підвищило ефективність роботи з класом. Викладаючи у звичайній українській школі, я мав певні проблеми з TTT (Teacher Talking Time) та ефективним тайм-менеджментом на уроках. Не можу сказати, що ці проблеми зникли повністю, але CELTA забезпечила мене дієвими інструментами для їх вирішення та лайфхаками по методиці, яких так бракує сучасному вчителю.

5. Владиславе, чи дозволяють умови загальноосвітньої школи ефективно застосовувати набуті на курсі знання? З якими проблемами Ви стикаєтесь?

На жаль, методичне забезпечення середньостатистичної української школи для викладання іноземних мов є далеким від ідеалу. Повноцінне опанування англійської мови учнями за умови її викладання у межах 2-х уроків на тиждень за наявними вітчизняними підручниками та ще й у класі, який не ділиться на підгрупи (27 учнів і менше)  є дуже важким завданням. Очевидно, що за таких умов я використовую лише ті знання з курсу CELTA, які є актуальними для таких викликів і допомагають мені адаптуватися до наявних реалій. Тут стають у нагоді набуті навички ефективного планування уроків, організації роботи у групах, розробки власних вправ та активностей, пошуку та адаптації навчального матеріалу тощо.

6. Ми чули, що Ваша кар'єра стрімко розвивалася після курсу. Чого ви встигли досягти?

Після проходження курсу я успішно пройшов атестацію у школі, здобувши вищу категорію і звання «старший учитель». Брав участь у різноманітних освітніх подіях як національного, так і міжнародного рівня, серед яких найбільшим успіхом вважаю те, що опинився у ТОП-5 найкращих вчителів України в конкурсі Global Teacher Prize Ukraine 2017.

7. Чи рекомендуєте Ви проходження Кембриджських курсів своїм колегам?

Без жодних сумнівів, Кембриджські курси є найкращими в Україні для підвищення кваліфікації вчителів англійської мови. Вони відкривають нові горизонти та можливості не тільки для якісного апгрейду знань та навичок учителя відповідно до міжнародних стандартів, але й створюють сприятливі умови для кар’єрного зростання.