Как сделать фидбэк более ориентированным на студента?

Як зробити фідбек більш орієнтованим на студента?

 

Взагалі слово «фідбек» на уроці можна розуміти по-різному. Це може бути відгук на якусь вправу, що сподобалася або не сподобалася учню. Це може бути реакція одного учня на поведінку іншого, або просто правильні відповіді до завдань.

Сьогодні ми поговоримо про фідбек, що допоможе учню зрозуміти як успішно він або вона впоралися з завданням та надихне на нові лінгвістичні досягнення.

Ми всі звикли до того, що саме вчитель знає найбільш правильну відповідь на питання, тому найважливішою навичкою для учня є вміння слухати викладача. І коли викладач викликає учня до дошки за своїм бажанням, учень має знати правильну відповідь, бо якщо він її не знає, він є поганим учнем.
Як же нам подолати страх зробити помилку та допомогти нашим учням слухати не тільки вчителя але й інших учнів і себе, та бачити помилку не як невдачу, а як нагоду відкрити щось нове:

  1. Груповий фідбек на дошці. Це один з найпоширеніших прийомів у викладанні за комунікативною методикою. Після того як учні зробили вправу та порівняли відповіді у парах запросіть їх написати правильні відповіді на дошці. Одна відповідь  для одного студента. Можна просто сказати кожному з них номер речення або питання на яке вони напишуть відповідь. Головне уважно слідкувати за ними під час роботи над вправою, щоб не попросити учня написати відповідь на питання, правильної відповіді на яке він не знає. Після того як відповіді було записано на дошці, треба запропонувати учням ще раз перевірити чи немає помилки на дошці. Саме таким чином вони ще раз перевірять вправу та зможуть виправити помилки у дружній атмосфері.
  2. Прогулянка у галереї помилок. Поки учні працюють над вправою та порівнюють відповіді у парах вчитель записує речення з помилками на окремих аркушах. Потім розвішує ці аркуші по стінах та просить учнів у парах прогулятися та вирішити як виправити ці помилки. Після цього можна усім класом перевірити чи всім вдалося знайти усі помилки та виправити їх. Така форма фідбеку підійде як і дорослим учням, так і молодшим класам, що не можуть сидіти на місці і зробить вправу більш цікавою та схожою на гру.
  3. Ти – вчитель. Цей варіант фідбеку ідеально підходить для більш сильних учнів, що часто закінчують вправи швидше за інших. Коли перші учні закінчили робити вправу, вчитель дає їм правильні відповіді для перевірки. Потім ці учні працюють в групах з двома або трьома іншими учнями та виконують роль вчителя, що каже «спробуй ще раз» якщо у реченні почув помилку.
  4. Перевірка в парах. Це один із найпростіших варіантів фідбеку, що потребує зовсім небагато підготовки з боку вчителя. Вчитель призначає учнів  А та В та дає учню А відповіді на питання 1,3, 5 та 7, а учню В відповіді на питання 2,4, 6 та 8. Головне не дозволяти учням показувати відповіді один одного. Буде дуже корисним для них прочитати відповіді, бо це допоможе їм працювати над навичками вимови та аудіювання.

Який би варіант перевірки завдань ви не вибрали, намагайтеся зробити процес якомога більш орієнтованим на студентів. Таким чином всі учні будуть активно залучені у роботу та позитивніше ставитимуться до процесу навчання. А додатковим бонусом буде збільшення розмовної практики англійською для кожного учня.